Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Πίστες (και Grand Prix;) του μέλλοντος

Τo GP της Ρώμης φέρεται να προχωράει κανονικά για την παρθενική του εμφάνιση στο πρωτάθλημα του 2013, ενώ η Ουκρανία θέλει να μπει στο χάρτη της F1. Ανάλογες προσπάθειες ίσως γίνουν επίσης στo Βιετνάμ, ενώ και στην Ταϊλάνδη… κάτι ψήνεται! 

Ο διοργανωτής του Grand Prix Ρώμης, Maurizio Flammini (πρώην οδηγός αγώνων που είχε φτάσει μέχρι το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula 2 στα τέλη της δεκαετίας του ’70), προβλέπει ότι ο πρώτος αγώνας Formula 1 στους δρόμους της αιώνιας πόλης (στην περιοχή EUR) θα διεξαχθεί το 2013 και όχι το 2012 όπως εικαζόταν μέχρι στιγμής, καθώς δεν εγκρίθηκαν μέσα στη φετινή χρονιά τα ανάλογα σχέδια. Ο Flammini θα καταθέσει τις σχετικές αιτήσεις στις αρχές για έγκριση μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου και έπειτα, η διαδικασία θα απαιτήσει τουλάχιστον 60 ημέρες, σύμφωνα με τον Ιταλό. Ο Flammini ξεκαθάρισε επίσης ότι έχει υπογράψει προσύμφωνο με τον Bernie Ecclestone και όχι κανονικό συμβόλαιο, όπως είχε διαδοθεί: «Υπογράψαμε προκαταρκτική συμφωνία για τουλάχιστον δυο χρόνια. Ο Ecclestone μας βοηθάει, αλλά ανησυχεί για την καθυστέρηση. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 30 πίστες που πιέζουν. Εάν δε βιαστούμε ενδέχεται να χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Τo circus της Formula 1 είναι έτοιμο να μας δεχθεί. Μίλησα πριν από λίγες μέρες με τον Bernie Ecclestone. Μου ζήτησε να προχωρήσω με το εγχείρημα. Όταν θα είμαστε έτοιμοι, θα κλείσουμε την τελική συμφωνία». Η συνολική επένδυση για τις εγκαταστάσεις που θα χρειαστεί να κατασκευαστούν (που περιλαμβάνει γήπεδα μπάσκετ, χόκεϊ και ράγκμπι) ανέρχεται στα 127 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προέλθουν αποκλειστικά από ιδιώτες. Oι συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα αυτή τη στιγμή πραγματεύονται την διεξαγωγή του GP Ρώμης το μήνα Αύγουστο. Το Ιταλικό GP στη Monza διεξάγεται παραδοσιακά στις αρχές Σεπτεμβρίου. 

Η Ουκρανία αποτελεί την τελευταία προσθήκη στον κατάλογο των χωρών που θέλουν να φιλοξενήσουν Grand Prix της Formula 1, ανακοινώνοντας την κατασκευή πίστας προδιαγραφών Formula 1 κοντά στην πρωτεύουσα της χώρας, το Κίεβο. Το εγχείρημα, που θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία και άλλες εγκαταστάσεις αναψυχής, θα έχει συνολικό κόστος 1 δισεκατομμύριο δολάρια, με την πίστα να έχει μήκος 5,2 χλμ. Ο επικεφαλής της τοπικής αυτοδιοίκησης, Anatoliy Prysiazhniuk, ανήγγειλε τα σχέδια: «Θα χτίσουμε μια διεθνή πίστα στις περιοχές της Polissia και του Ivankiv, ώστε να φιλοξενήσουμε διεθνείς αγώνες. Είδα το εγχείρημα και ειδήμονες από την Ευρώπη το αποτίμησαν. Το εγχείρημα σχεδιάστηκε από ένα άτομο στη Δανία, το οποίο κατασκεύασε τις πίστες στα (Ηνωμένα Αραβικά) Εμιράτα, στη Σιγκαπούρη και σε άλλες χώρες. Η πίστα θα πληροί όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις». Ο Prysiazhniuk ευελπιστεί η κατασκευή της πίστας να ξεκινήσει μέσα στο 2011, αν και δεν είναι σίγουρο ότι ο Ecclestone θα θέλει ένα Grand Prix στην Ουκρανία, δεδομένης της διεξαγωγής του GP Ρωσίας στο Sochi το 2014. 

Η κυβέρνηση του Βιετνάμ εξετάζει μια πρόταση να επενδύσει στην κατασκευή μιας πίστας προδιαγραφών Formula 1 στην πόλη Nha Trang. H πρόταση προέρχεται από τον Αυστριακό Hans Geist, τον άνθρωπο που μετέτρεψε το παλιό Osterreichring (GP στην F1: 1970-1987) στην πατρίδα του, στο σύγχρονο A1-Ring (GP στην F1: 1997-2003). O Geist εργάστηκε προσωρινά και στη δημιουργία της πίστας του Μπαχρέιν, ενώ τον τελευταίο καιρό ήταν από τους βασικούς παράγοντες στην κατασκευή της πίστας Moscow Raceway στη Ρωσία, η οποία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει Grand Prix στη Formula 1 όπως σκόπευε και έχει καθυστερήσει σημαντικά να ολοκληρωθεί… Ο Geist ισχυρίζεται ότι το κόστος κατασκευής πίστας στο Βιετνάμ θα ανέλθει στα 150 εκατομμύρια δολάρια και θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια. Η Nha Trang διαθέτει μια μεγάλη εγκαταλειμμένη αεροπορική βάση, η οποία δεν είναι χρήσιμη πλέον, λόγω της αναβάθμισης του αεροδρομίου Cam Rahn, που απέχει μόλις 45 χλμ. Η Nha Trang, με τις πανέμορφες παραλίες της, αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους τουρίστες που επισκέπτονται το Βιετνάμ. Ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να πει κανείς ότι το εγχείρημα αυτό θα προχωρήσει, καθώς το μόνο που έχει κάνει ο υποψήφιος επενδυτής, είναι να συναντηθεί με τις σχετικές αρχές του Βιετνάμ, για να διαπιστώσει αν είναι εφικτό το σχέδιο. 

Οι πρώτοι ψίθυροι για τη διεξαγωγή ενός Grand Prix στην Ταϊλάνδη προέκυψαν τον Οκτώβριο, όταν ανέφερε το ενδεχόμενο ο Chalem Yoovidhya, o οποίος είναι γιος του Chaleo Yoovidhya, του πλουσιότερου ανθρώπου στη χώρα. Επιπλέον, ο Chaleo είναι μεγαλομέτοχος της Red Bull (49%) και μαζί με τον γιο του (2%) κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας, έναντι του 49% του Dietrich Mateschitz. O Chalem είναι αυτός που έφερε σε επαφή τον Mateschitz με τον πατέρα του. Ο Chalem είναι επίσης διανομέας της Ferrari στην Ταϊλάνδη, μέσω της Cavallino Motors. Στην εταιρία αυτή, ο Chalem συνεταιρίζεται με την οικογένεια Bhirombhakdi, στην οποία ανήκει η ζυθοποιία Singha, που έχει εμφανιστεί ως σπόνσορας στα μονοθέσια της Red Bull. 

Τέλος, στη Γαλλία, η καινούργια Υπουργός Αθλητισμού, Chantal Jouanno συναντήθηκε με εκπροσώπους της Γαλλικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, FFSA (Federation Francaise du Sport Automobile), για να συζητήσει τις ενέργειες που μπορούν να δρομολογηθούν για την αναβίωση του Γαλλικού Grand Prix. Η Jouanno ανέφερε ότι μπορούν να επενδυθούν κρατικά κονδύλια για την κατασκευή μιας πίστας, αλλά η κυβέρνηση δε είναι διατεθειμένη να καταβάλει το ετήσιο ποσό που ζητάει η FOM για να φέρει τη Formula 1 σε οποιαδήποτε χώρα. Η συγκέντρωση αυτού του ποσού αποτελεί πολύ δύσκολο έργο ακόμα και για τον καλύτερο διοργανωτή, καθώς το κόστος είναι πολύ υψηλό. Στο παρελθόν, έχουν υπάρξει αρκετές προσπάθειες κατασκευής μιας πίστας στο Παρίσι, αλλά οι πολιτικοί έχουν αντιταθεί, επικαλούμενοι περιβαλλοντικά αίτια… 
Φ.Λ. 

Προσθήκη λεζάντας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου